چگونه یک description خوب بنویسیم؟

Description یک صفحه وب چیست؟

description یک صفحه جمله کوتاهی درباره محتوای آن صفحه است. شاید بعضی اوقات نیاز به دو جمله باشد ولی بیشتر از آن توصیه نمی شود. در حال حاضر ما باهوش تر از کامپیوتر ها هستیم و به خاطر همین است که وقتی ما جستجویی انجام میدهیم به جای اینکه مستقیم به صفحه ای که میخواهیم منتقل شویم ، به ما تعدادی صفحه وب پیشنهاد می شود که شامل URL، عنوان آن صفحه و توضیح مختصری راجع به آن صفحه است. اغلب این توضیح مختصر در تگ head صفحه پیدا می شود و به طور خاص تر در خصوصیت content تگ <meta name=”description”>

<head>
<meta name=”description” content=”چگونه یک description خوب برای صفحه وب بنویسیم که از نظر محتوا و اندازه استاندارد باشد؟”>
</head>

 چگونه یک description خوب بنویسیم؟

چرا باید یک description خوب بنویسیم؟

نوشتن یک توضیحخوب با 2 هدف متفاوت (کاربران و موتورهای جستجو) انجام می شود. همانطور که اشاره شد موتورهای جستجو meta description را در نتایج جستجو نمایش می دهند و کاربران با خواندن آنها مقایسه ای بین لینک های مختلف انجام می دهند. بنابراین این description مانند یک ابزار بازاریابی برای شما عمل خواهد کرد و در جذب مخاطب بسیار موثر است.

موتورهای جستجو نیز از این توضیح ها برای تخمین محتوای صفحه استفاده می کنند و در نتیجه تاثیر بسیار زیادی در جایگاه صفحه در نتایج جستجو خواهد داشت. بنابراین اگر میخواهید مخاطبان خود را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید باید روی description ها کار کنید.

ساخت description

تا اینجا درباره نحوه کار description و نوشتن آن آشنا شدید. حال نوبت نوشتن یک متن خوب درباره محتوای صفحه است. نوشتن meta description ای که شامل بخشی از محتوای صفحه یا کلمات استفاده شده در آن است ایده بسیار خوبی است. به شدت توصیه می شود که متن نوشته شده بین 100 تا 160 کاراکتر باشد تا در نتایج جستجو به درستی دیده شود. توضیح بیشتر از 160 کاراکتر ممکن است در نتایج دیده نشود. همچنین متن کوتاه تر از 100 کاراکتر هم نمیتواند در مورد صفحه توضیح کاملی ارائه کند.


بازدید
Fatal error: Call to undefined function echo_views() in /home/newwebsi/public_html/wp-content/themes/wpmarket/single.php on line 65